

با این حال فیشینگر میخواست برای تأکید روی طبیعتِ انتزاعی فیلمهایش، یک فیلم صامت بسازد. فیشینگر نهایتاً در خفا خواستهٔ خود را عملی کرد و فیلم صامت را ساخت که ریتم سنگین و آرامِ موسیقایی را با استفاده از ظهورِ متناوبِ تصاویرِ تابلو-مانند شبیهسازی میکرد. او خیلی زود از طرز لباس پوشیدن انتقاد میکرد. در سال ۱۹۳۷، برای کمپانی مترو گلدن مایر نماهنگ «یک شعر بصری» را برای «راپسودی مجار شماره ۲» اثر فرانتز لیست ساخت ولی به علت مشکلات در سیستم حسابداری شرکت، دستمزدی به او تعلق نگرفت. در سال ۱۹۴۲ بنیاد گوگنهایم ابتدا از او خواست که برای اثبات وفاداریاش به آمریکا، نماهنگی برای یکی از مارشهای جان فیلیپ سوسا بسازد و سپس درخواست کرد که موسیقی آن را به کنسرتوی براندنبرگ شماره ۳ اثر باخ تغییر دهد. با اینکه بنیاد گوگنهایم مشخصاً یک انیمیشن دستی خواسته بود، فیشینگر پروژهاش را به صورت یک مستند تصویری در مورد نقاشی درآورد. فیشینگر پس از ورود به برلین با کمک پولی که از یکی از آشنایان وام گرفته بود، استودیویی در محلهٔ هنری فیدریشتراب باز کرد و مشغول ساخت جلوههای ویژه برای فیلمهای متعدد گردید. داشتن حساب قرضالحسنه و پرداخت هزینههای اعتبارسنجی و تشکیل پرونده از جمله شرایط دریافت وام بهین کارت هستند.
This content w as cre ated by G SA C on tent Gene rator DE MO !
صندوق رفاه دانشجویی به تمامی دانشجویان کشور یک سری وام پرداخت می کند که این وام ها می تواند کمکی برای وضعیت تحصیلی و معیشتی دانشجویان باشد. فیشینگر در فوریه سال ۱۹۳۶ پا به هالیوود گذاشت و از طرف کمپانی پارامونت یک دفتر خصوصی، منشی مسلط به زبان آلمانی، معلم خصوصی انگلیسی و حقوق هفتگی ۲۵۰ دلار در اختیار او گذاشته شد. او از یک سو از حرکتهای اعتراضی شیخ فضلالله حمایت میکرد، از یک سو مجلس را مجاب میکرد که با استقراض از روسیه موافقت کند و از سوی دیگر شاه را ترغیب میکرد که متمم قانون اساسی را بپذیرد. در سال ۱۲۸۶ یک جریان ضد مشروطه، به رهبری فضلالله نوری فعالیت خود را شروع کرد که مخالف پارلمان و مدافع اسلام بود. در این مدت در وقت آزاد خود به آزمایش با طراحی زغال مشغول شد و شروع به استفاده از موسیقی روز و کلاسیک برای حرکت آراییِ انیمیشنهایش کرد. Th is post was done with t he help of GSA Content Generator DE MO.
او در این مدت در پروژههای شخصیاش به ساخت چندین فیلم آبسترهٔ اکسپریمنتال با استفاده از تکنیکهای مختلف فیلمبرداری و پخش وام با سند خودرو مشغول شد. این دستگاه با استفاده از یک صفحهٔ منعطف و یک باریکهٔ نور که رنگ قابل کنترلی داشت، نقوش آبسترهٔ متنوع و رنگی را به وجود میآورد. در همان سال یک دلال کمپانی مترو گلدن مایر «قطعهٔ آبی» و «موراتی» را در یک سینمای کوچک هنری در هالیوود به نمایش گذاشت. فیشینگر با وجود برخوردهایی که هر از گاهی با نیروهای حکومتی داشت، در سال ۱۹۳۵ موفق به تکمیل پروژهٔ «قطعهٔ آبی» شد که با تحسین منتقدین روبرو شد و بر خلاف انتظار از دولت مجوز پخش گرفت. در سال ۱۹۳۱ تمرین شماره ۵ از این سری در کنفرانس تحقیقات رنگ-موزیک به نمایش درآمده و تحسین منتقدین را برانگیخت. فیشینگر در سالهای ۱۹۲۶ و ۱۹۲۷ چندین فیلم را با کمک از این تکنیک برای عموم به نمایش درآورد. جدایی نادر از سیمین با فروش ۲۰ میلیون دلار پرفروشترین فیلم ایرانی در اکران جهانی لقب گرفت.
در سال ۱۹۲۸ فریتس لانگ او را برای کار روی فیلم معروف خود، زنی در ماه (Frau im Mond) استخدام کرد و فیشینگر تا مدتی از حقوق ثابتی برخوردار شد. بخاطر مشکلات متعددی که در حرفهٔ فیلمسازی برای فیشینگر پیش آمده بود، او به تدریج این حرفه را کنار گذاشت و به نقاشی رنگ روغن روی آورد. از طرف دیگر مکاوین میگوید به نظر میرسد ارجاعات متعددی در نوشتههای باب شواهدی قوی از انتخاب صبح ازل به جانشینی باب ارائه میدهند. گاهی اوقات نیز، مامور ممیز مالیاتی بر اساس بررسیهای انجام شده، اظهارنامه مالیاتی شرکت را رد خواهد کرد و رقم دیگری به عنوان مالیات برای شرکت مذکور در نظر میگیرد. منابع تأمین مالی بهطور عام شامل خود سرمایه ایجاد شده توسط شرکت و وجوه تأمین شده از خارج شرکت است که از طریق انتشار بدهی یا سهام (و یا اوراق بهادار ترکیبی و قابل تبدیل) حاصل میشود. یکی از این آگهیها به نام «موراتی میتازد» که برای یک شرکت سیگارسازی و به شیوهٔ استاپموشن و رنگی ساخته شده بود و چندین سیگار را در حال رقصیدن نشان میداد، در کل اروپا شهرت پیدا کرد. این شیوهٔ روایت به صورت خود به خود با موسیقیِ چند لایهٔ باخ کاملاً همخوانی داشت و به همین دلیل فیشینگر نیازی به هماهنگسازی فیلم با موسیقی پیدا نکرد. This has be en c re at ed by G SA C on tent Generator D emov ersi on !
دیدگاهتان را بنویسید