

این اولین نظر آگوستین در رابطه عقل و ایمان تا حدودی نظری معتدل بهشمار میآید؛ ولی نظر دیگر آگوستین که در اواخر عمر وی مطرح میشود از حالت اعتدال خارج میگردد و به نوعی حالت جزم گرایی سوق پیدا میکند. نظر ابتدایی آگوستین این بود که ابتدا انسان باید ایمان آورد و پس از آن که ایمان آورد عقل آن تحت مقوله ایمان قرار میگیرد و در نتیجه عقل وسیلهای میگردد درخدمت ایمان و آن هم برای درک بهتر کتاب مقدس. پایه گرفت. این شیوه سیستمی برای نشان دادن اعداد آماری پیشنهاد میکرد که به تماشاگر کمک مینمود تا مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را به نحو آسانتری به صورت بصری ببیند و آنها را به خاطر بسپرد. زمان وقوع رکود بزرگ در کشورهای مختلف فرق میکرد، اما در بیشتر آنها تقریباً در سال ۱۹۲۹ آغاز شد و تا دههٔ ۱۹۳۰ یا اوایل دههٔ ۱۹۴۰ ادامه یافت. آگوستین به پیروی از افلاطونیان میانه مثل را در عقل خداوند قرار میدهد؛ و معرفت حقیقی معرفت به این مثل است که هیج گونه تغییری در آنها ایجاد نمیگردد و اموری کلی و ازلی هستند. معمولاً آگوستین در بحثهای کلامی خودش از تعریف کتاب مقدس دربارهٔ نفس بهره میگیرد؛ ولی درمجموع او تعریف افلاطونی نفس را میپذیرد و آن را امری مجرد وبرتر از بدن میداند و معتقد است که حتی عمل شناخت نیز توسط همین نفس وام با سند خودرو صورت میگیرد.
این نور حقیقیت در همه افراد وجود دارد ولی عدهای از آن کمتر بهره میبرند و تنها در حیطه علوم طبیعی باقی میمانند ولی عدهای دیگر با ایمان به مسیح فراتر از علوم طبیعی رفته و با عالم مثل ارتباط برقرار میکنند. پس وجود حقیقی در آن تغییری نمیباشد چرا که هر تغییر مستلزم نوعی عدم است؛ و چون خداوند وجود مطلق است نیز هیچ گونه تغییر و شدنی در آن ایجاد نمیگردد. چرا که در تثلیث هر سه اقنوم یا شخص دارای وحدت جوهر هستند؛ زیرا اگر دارای وحدت جوهر نباشند پس دارای سه خدای متفاوت خواهیم بود و این امر مستلزم سه خدایی بودن و شرک در مسیحیت میگردد. چرا که هر تغییر مستلزم نوعی عدم میباشد. برای مثال هنگامیکه شکوفه سیبی به یک سیب کامل تبدیل و تغییر میکند، پذیرفتن صورت سیب منوط است به عدم صورت شکوفه. از دیدگاه او خداوند مانند نوری است که به این عالم میتابد و عالم عدم را به عالم وجود مبدل میکند. وی پس از این سفر گفت هدف سفر به آمریکا این بود که مطالبات و حقوق مردم را در صحنه بینالمللی تبیین و دنبال کنیم که خوشبختانه در این سفر فرصت بیشتری فراهم بود. هدف عمده اعیان ایران در خرید برده، نمایش ثروت خویش بود.
مورخان معمولاً این مکان را با ری در ماد تطبیق دادهاند اما نیولی و گرنت معتقدند منطقه ذکر شده در اوستا باید مانند باقی مکانها در شرق ایران واقع شده باشد. قرارداد۱۹۵۴ بین ایران و کنسرسیومی از شرکتهای غربی حاصل شد و کارکردهای شرکت نفت ایران و انگلیس را بر عهده گرفت بار دیگر منابع نفتی ایران را در کنترل خارجی درآورد. پس از مدتی این مکتب فکری نیز او را اقناع نمیکند. وباعث گمراهی انسانها میگردد، پس انسان باید ابتدا ایمان بیاورد و در پرتو این ایمان است که میتواند از عقل استفاده کند چرا که در غیر این صورت به گمراهی کشیده میشود. ۲ که این امر در نزد تمام ریاضیدانان چه مسیحی و چه غیر مسیحی مشترک میباشد؛ و در نتیجه انسان بدون ایمان هم میتواند به کسب علوم و آن هم علوم طبیعی و ریاضی و… این امر ایالاتمتحده را تبدیل به مقصد سرمایهگذاری جذابتری در مقایسه با آسیای جنوب شرقی نمود، که جریانهای پولهای داغ را از طریق نرخهای سود کوتاهمدت به خود جذب میکرد و در نتیجه ارزش دلار آمریکا بالا رفت. بعد به رم رفت و چندی در این شهر به تدریس پرداخت. ۸۷۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان این طرح پرداخت شده است.
در اقتصاد، مالیات بر درآمد منفی (Negative income tax (به اختصار NIT)) یک سیستم مالیاتی بر درآمد مترقی (پیشرو) است که در آن افرادی که دارای درآمد کمتراز مبلغ معینی اند به جای پرداخت مالیات به دولت مبلغی اضافه از دولت دریافت میکنند. از رم به میلان مسافرت کرد و در این شهر بود که رسماً مسیحی شد و سرانجام در سلک کشیشان درآمد. در شهر میلان با شخصی با اندیشههای نوافلاطونی به نام «فلاویوس مائیوس تئودوروس» آشنا میگردد و از همین راه به مکتب نوافلاطونیان وارد میشود. درباب شناخت حقیقی او نیز مانند افلاطون معتقد است که شناخت و معرفت حقیقی از طریق عقل جزئی انسان صورت نمیگیرد چراکه عقل امری است شخصی و جزئی و معرفتی نیز که به آن تعلق میگیرد نیز متعلق آن این جهان جزئی و متغیر است، پس شناخت حقیقی توسط این عقل استدلالی نمیتواند صورت بگیرد و بلکه توسط عقل اشراقی است که این معرفت حقیقی شکل میگیرد. دربارهٔ اندیشههای آگوستین دربارهٔ خداشناسی این امر را باید ذکر کرد که در نظر آگوستین خدا را نمیتوان با این عقل محدود و جزئی شناخت. تمام صفات خداوند عین ذات او هستند زیرا درغیر این صورت دوگانگی بین ذات و صفات پیش میآید و در نتیجه خداوند مرکب خواهد شد که برای خداوند این امر نقص محسوب میگردد. This content was generat ed by GSA Con tent Generat or Demoversion !
دیدگاهتان را بنویسید